Brak wyników

Testy

3 lutego 2020

Specialized Turbo Levo Comp

0 834

Kiedy pod koniec 2018 r. Specialized zaprezentował nową generację Turbo Levo, wielu ekspertów okrzyknęło go najlepszym e-bike’em wszech czasów, wróżąc długą i świetlaną przyszłość i status evergreena. To prawda, goście z Morgan Hill postanowili zmierzyć się z kwestią integracji napędu z ramą i rozwiązać to w typowy dla siebie sposób, prezentując niespotykaną dotychczas spójność konstrukcji nośnej roweru z napędem i zasilaniem. Jeśli oglądaliście na YouTubie reklamówkę Specialized, to wiecie, o czym mówię. Brose 2.1 poddany fabrycznemu tuningowi firmy stał się o 15% mniejszy od poprzednika i o 400 g lżejszy. Kolejne 400 g ucięto, eliminując stukturę nośną silnika i integrując go w łożu ramy. Przeszło rok po premierze sprawdzamy już na chłodno, jak jeździ Turbo Levo w wersji Comp i czy konkurencja zdołała nadrobić dystans technologiczny. 
 

  1. Dzięki rozbudowanemu protektorowi tylnych widełek łańcuch nie hałasuje na nierównościach.
  2. Monarch RT wyposażony jest w blokadę skoku, ale nie widzimy potrzeby korzystania z niej. FSR nie buja, a techniczne i strome podjazdy lepiej pokonywać na odblokowanym zawieszeniu. Pod plastikową zaślepką asymetrycznego zastrzału ramy ukryta jest wiązka kabli sterowania silnika.
  3. Czterotłoczkowe Guide RE zaskakująco dobrze radzą sobie z ponaddwudziestokilogramowym elektrykiem, zapewniając dobrą modulację i wystarczającą siłę hamowania.
  4. Baterię można wyciągnąć tylko od spodu, demontaż możliwy jest przy użycia klucza imbusowego 6 mm. Na dole obudowy silnika znajduje się zaślepka gniazda ładowania baterii.

Matowy, piaskowożółty kolor ramy Levo kojarzy mi się z operacją „Pustynna Burza”. Wojskowy minimalizm jest podkreślony przez panel z selektorem trybu wspomagania, z diodami LED informującymi o stanie baterii i wybranym trybie, znajdujący się na górnej rurze, oraz przez genialną, minimalistyczną, ale intuicyjną w obsłudze manetką Specialized. Z jej pomocą możemy również żonglować trybami pracy. Żadnych podatnych na uszkodzenia wyświetlaczy! Lokalizacja włącznika na górnej rurze jest najlepszym miejscem, łatwo dostępnym i pozwalającym kontrolować stan ogniw. Dodatkowo za pośrednictwem aplikacji Mission Control, którą możemy pobrać na smartfona, możemy go całkowicie wygasić, przechodząc w tryb stealth. Mission Control ma o wiele więcej możliwości, ale o tym później. 

GEOMETRIA 25 299 zł | Specialized Europe B.V. www.specialized.com
 

Rozmiary: S, M, L (rozmiar testowany) , XL; * podana wartość nie uwzględnia 20 mm podkładek;
** masa roweru bez pedałów (www.rowerowawaga.pl), masa kół gotowych do jazdy


Brose ujmuje cichą pracą i gładko uruchamianym wspomaganiem. Obecnie jest to także jeden z najsil...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy