Brak wyników

Full MTB , Testy

4 lutego 2020

NR 1 (Styczeń 2018)

Pivot Shuttle
Zdjęcia: Miłosz Kędracki

86

Shuttle, choć zaprojektowany od zera, wyglądem i geometrią bardzo przypomina „analogowego” Macha 5.5, którym dosłownie zachwycaliśmy się na łamach bikeBoardu. 

Delikatne różnice nie wyszły w trakcie testu na jaw i Shuttle pozwolił przywrócić wspomnienia, jednak w nieco cięższej wersji. Shuttle na szlaku zachowuje się spokojnie i jest przewidywalny, dużo skoku zawieszenia i mięsiste opony amortyzują znakomitą większość nierówności. Dzięki nisko umieszczonej baterii wraz z silnikiem, a także przemyślanej geometrii, Pivota dość łatwo zmusić do zmiany kierunku jazdy. Przy szybkich zakrętach obawy może budzić bardzo niska kostka opon, jednak okazuje się, że pokaźna objętość ogumienia generuje przyczepność wzbudzającą zaufanie. Na trudnych technicznie zjazdowych odcinkach, Shuttle bardzo nas zaskoczył - jedzie dosłownie po wszystkim. Strava twierdzi, że na zjazdach regularnie uzyskiwałem czasy porównywalne do „zwykłych dreambików” bez silnika. Nie jestem tym zaskoczony, bo i nie czułem się wolniejszy. Potrzebowałem jedynie więcej siły do opanowania roweru. Wybór silnika Shimano jako jednostki wspomagającej był strzałem w dziesiątkę. Z nowym oprogramowaniem działa bardzo płynnie, a w dodatku nie jest tak głośny jak konkurencja. Niebywała przyczepność wygenerowana przez opony sprawia, że podjeżdżanie jest nadzwyczaj efektywne. Mokre kamienie czy zmarznięta ziemia nie pozwalały na zerwanie przyczepności, nawet przy najwyższym poziomie wspomagania. Z uwagi na pozycję jeźdźca, kierownica jest dość dobrze dociążona, dlatego na stromych podjazdach nie trzeba obawiać się podrywania przedniego koła, bo nie występuje. Nawet wyłączając prąd na zjazdach, udało mi się wyczerpać baterię już po około 
20 km. Ale deptałem ile wejdzie i cały czas korzystałem z trybu Boost. W trybie Trail spokojnie można wybrać się na 50 km wycieczkę, jednak warto rozsądnie rozplanować zużycie baterii, ponieważ napędzanie tych kół bez silnika jest co najmniej katorgą. Moc wytwarzana przez silnik w tym trybie jest w zupełności wystarczająca. Eco nazwalibyśmy trybem kompensowania masy kół, ponieważ na tym poziomie wspomagania Shuttle jedzie jak zwykły rower. Shuttle jest wyposażony w elektroniczny napęd Shimano XT Di2, który jest zasilany z głównej baterii roweru. Wyłączony ro...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy