SUV (z ang. Sport Utility Vehicle) to auto, którego wygląd sugeruje ponadprzeciętne możliwości, choć często to pojazdy, które radzą sobie co najwyżej z miejskimi krawężnikami. Dają jednak poczucie panowania nad innymi uczestnikami ruchu, łatwiej się do nich wsiada i w nich przebywa, bo siedzenie nie leży na podłodze.
Wśród e-rowerów można w ostatnim czasie zaobserwować całkiem wyraźny trend tworzenia modeli, które mają muskularny wygląd i szersze spektrum skuteczności, przy czym przesunięto je ze strefy bezkompromisowego pokonywania najtrudniejszego terenu w stronę codziennej eksploatacji. W ten sposób przypominają nam motoryzacyjne SUV-y z tą jednak różnicą, że miano wehikułu sportowo użytkowego jest w nich szczere i prawdziwe. W ich konstrukcji mocno oparto się na genotypie MTB. Wartość skoku amortyzacji jest najczęściej mniejsza niż w rowerach enduro, ale w mniej wymagającym terenie bardzo szerokie opony wespół z systemami amortyzacji rodem z rowerów MTB zapewniają nie tylko trakcję, lecz także wysoki komfort i bezpieczeństwo jazdy. Dzięki temu efektywność uzyskuje się nie tylko w górach, ale także w terenach zurbanizowanych, choć nie ogranicza to do jazdy wyłącznie po gładkich ścieżek rowerowych. Wyposażając je w trekkingowe utensylia, stworzono bestie, które połykają przestrzeń, ale są gotowe włączyć się w ruch samochodowy bez poświęcenia bezpieczeństwa (integralne oświetlenie) czy komfortu użytkownika (pełne błotniki, bagażniki itp.). Te elementy umożliwiają komfortowe użytkowanie roweru w warunkach codziennej komunikacji.
Czy jeden rower na codzienne dojazdy i weekendowe wypady na górskie drogi ma sens? e-SUV-y przekonały nas, że owszem, i to bardzo głęboki, o czym możecie się przekonać, czytając testy trzech rowerów: Canyon Pathlite, Trek Powerfly FS w dalszej części magazynu. Natomiast na kolejnych stronach prezentujemy przegląd rowerów z tej kategorii, które są aktualnie dostępne na rynku.
KTM Macina Team LFC
Cena: 17 199 zł
Rama z aluminium 6061, amortyzator Suntour XCR 34 Air 120 mm, napęd 1x11 Shimano Deore M5100, czterotłoczkowe hamulce Shimano MT420, opony Schwalbe Johny Watts 29x2.35”, kierownica KTM Compizer15 700 mm.
![]()
Haibike XDURO Adventr FS
Cena: 32 999 zł
Rama z carbonu, wahacz z aluminium, skok zawieszenia 130 mm, amortyzator Rock Shox 35 Gold RL 150 mm, napęd 1x12 Shimano Deore/SLX/XT, czterotłoczkowe hamulce Shimano XT M8120, opony Schwalbe Johny Watts 27.5x2.6”, kierownica Haibike Componnets The Bar+++ 780 mm, regulowany wspornik siodła SLX AllMnt.
![]()
![]()
Haibike XDURO Adventr 6.0
Cena: 25 999 zł
Rama z carbonu, amortyzator Suntour Aion 35 RLR 120 mm, napęd 1x11 Shimano SLX/XT, dwutłoczkowe hamulce Shimano XT M8000,...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!