Brak wyników

Testy

15 lutego 2021

NR 5 (Luty 2021)

e-SUV-y

0 847

SUV (z ang. Sport Utility Vehicle) to auto, którego wygląd sugeruje ponadprzeciętne możliwości, choć często to pojazdy, które radzą sobie co najwyżej z miejskimi krawężnikami. Dają jednak poczucie panowania nad innymi uczestnikami ruchu, łatwiej się do nich wsiada i w nich przebywa, bo siedzenie nie leży na podłodze.

Wśród e-rowerów można w ostatnim czasie zaobserwować całkiem wyraźny trend tworzenia modeli, które mają muskularny wygląd i szersze spektrum skuteczności, przy czym przesunięto je ze strefy bezkompromisowego pokonywania najtrudniejszego terenu w stronę codziennej eksploatacji. W ten sposób przypominają nam motoryzacyjne SUV-y z tą jednak różnicą, że miano wehikułu sportowo użytkowego jest w nich szczere i prawdziwe. W ich konstrukcji mocno oparto się na genotypie MTB. Wartość skoku amortyzacji jest najczęściej mniejsza niż w rowerach enduro, ale w mniej wymagającym terenie bardzo szerokie opony wespół z systemami amortyzacji rodem z rowerów MTB zapewniają nie tylko trakcję, lecz także wysoki komfort i bezpieczeństwo jazdy. Dzięki temu efektywność uzyskuje się nie tylko w górach, ale także w terenach zurbanizowanych, choć nie ogranicza to do jazdy wyłącznie po gładkich ścieżek rowerowych. Wyposażając je w trekkingowe utensylia, stworzono bestie, które połykają przestrzeń, ale są gotowe włączyć się w ruch samochodowy bez poświęcenia bezpieczeństwa (integralne oświetlenie) czy komfortu użytkownika (pełne błotniki, bagażniki itp.). Te elementy umożliwiają komfortowe użytkowanie roweru w warunkach codziennej komunikacji. 
Czy jeden rower na codzienne dojazdy i weekendowe wypady na górskie drogi ma sens? e-SUV-y przekonały nas, że owszem, i to bardzo głęboki, o czym możecie się przekonać, czytając testy trzech rowerów: Canyon Pathlite, Trek Powerfly FS w dalszej części magazynu. Natomiast na kolejnych stronach prezentujemy przegląd rowerów z tej kategorii, które są aktualnie dostępne na rynku. 

KTM Macina Team LFC 

Cena: 17 199 zł

Rama z aluminium 6061, amortyzator Suntour XCR 34 Air 120 mm, napęd 1x11 Shimano Deore M5100, czterotłoczkowe hamulce Shimano MT420, opony Schwalbe Johny Watts 29x2.35”, kierownica KTM Compizer15 700 mm. 
 


Haibike XDURO Adventr FS 

Cena: 32 999 zł

Rama z carbonu, wahacz z aluminium, skok zawieszenia 130 mm, amortyzator Rock Shox 35 Gold RL 150 mm, napęd 1x12 Shimano Deore/SLX/XT, czterotłoczkowe hamulce Shimano XT M8120, opony Schwalbe Johny Watts 27.5x2.6”, kierownica Haibike Componnets The Bar+++ 780 mm, regulowany wspornik siodła SLX AllMnt. 
 

 


Haibike XDURO Adventr 6.0 

Cena: 25 999 zł

Rama z carbonu, amortyzator Suntour Aion 35 RLR 120 mm, napęd 1x11 Shimano SLX/XT, dwutłoczkowe hamulce Shimano XT M8000, opo...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy