Cena: 199 zł Masa: 1215 g (27.5×2.35”) Tora Zajdel II, www.tora-zajdel.com.pl
Czy opona oznaczona e-bike różni się czymś od klasycznej? Takie pytanie nasunęło mi się na samym początku, kiedy zobaczyłem, jakie oponki przyjdzie mi przetestować. Gdy wziąłem tę gumę do ręki, już wiedziałem, że lekko nie będzie. Ciężar opony jest wyczuwalny przy pierwszym kontakcie, a waga, potwierdzając ocenę organoleptyczną, pokazuje ponad 1200 g. Przy szerokości 2,35 czyni to Hutchinsona Toro jedną z najcięższych opon, na jakich dane mi było jeździć. Po przestudiowaniu cyferek na opakowaniu stwierdziłem, że opona jest wersją tubeless oraz ma podwójny oplot (2×66TPI). Producent nazywa tę wersję hardskin, a oznacza dwukrotne wzmocnienie boku opony od stopki do bieżnika. Daje nam to większe bezpieczeństwo przy niskich ciśnieniach, a po zamleczeniu możemy spokojnie śmigać po mokrych korzeniach i kamieniach. Jeśli od siebie dodamy wkładkę ochraniającą obręcz, to koła staną się pancerne jak „Rudy 102”. Na moich 35 mm „plastikowych” obręczach oponki prezentowały się bardzo dobrze, a porównując je do produktów innych producentów, oceniłbym ich szerokość na nieco więcej niż nominalne 2,35. Opona jest bardzo dobrze wykonana, sprawia wrażenie solidnej, a kolorowe napisy ładnie...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!