Brak wyników

Temat , Rower

2 listopada 2021

NR 7 (Październik 2021)

Turbo Tero 5.0

0 70

WRAŻENIA Z JAZDY

Testowane Turbo Tero 5.0 to flagowa wersja SUV-a z Morgan Hill o najbardziej terenowych inklinacjach. Aluminiowa rama z potężną główką ramy nie przytłacza, a mocny slopping górnej rury przywodzi na myśl współczesne, brytyjskie stalowe hardtaile do agresywnej ścieżkowej jazdy.

Turbo Tero nie jest jednak radykalne. Geometria tak ustawia plecy, że są wyprostowane, bez obciążania nadgarstków ani pośladków. Komfort bez wyrzeczeń. Mimo długiej górnej rury zasięg ramy jest umiarkowany, dlatego Specialized nie angażuje w jazdę, pozwalając skupić się na czasie spędzonym na rowerze, bez konieczności ciągłego dociskania kolanem w zakręcie. Duży rozstaw osi daje stabilność kursową, ale Tero nie jest ociężałe. Zakręty kreśli w sposób przewidywalny, bez tendencji do nad- i podsterowności. Wysoko położony kokpit może budzić obawy o zdolności pokonywania wzniesień, ale pierwszy napotkany podjazd uspokaja nasze obawy. Tero wspina się pewnie, bez myszkowania i wierzgania przedniego koła. Umiarkowanie długi mostek pozwala na dociążenie przodu, jednak bez konieczności mocnej pracy ciałem. Specialized zastosował przerzutkę GX o jedenastu biegach, co w połączeniu z kasetą 11–42 daje wiele przełożeń, a mechanizm działa precyzyjnie i płynnie. Ogumienie Ground Control o sensownej dla przeznaczenia roweru szerokości 2,35 daje poczucie bezpieczeństwa. Nawet gdy na trasie pojawią się cięższe warunki. Jednocześnie nie wysysają watów podczas codziennych dojazdów do pracy. Tylna opona całkiem sprawnie przenosi 90 Nm momentu generowanego przez wspomaganie znane z „górskich” Turbo Levo.

1. Magnetyczne wieczko gniazda ładowania baterii samo wraca na miejsce po wypięciu wtyczki, więc nie musimy o tym pamiętać. Baterię można wyjąć z ramy, po uprzednim otwarciu zamka i zwolnieniu dźwigienki widocznej na zdjęciu. 2. Sztyca o skoku 120 mm pozwala oprzeć stopy na ziemi, stojąc na światłach, a także zapewnia dużo swobody na singletrackach – zazwyczaj wytykam producentom tak znikomy skok – w Turbo Tero 120 mm jest optymalne. 3. Recon sprawnie radzi sobie z...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy