Brak wyników

Nowości

12 lutego 2021

NR 5 (Luty 2021)

Nowości

0 584

Canyon Torque:ON


Torque:ON to zelektryfikowana wersja bikeparkowego szczura do trikowania i haratania na hopach. Wspomaganie przyda się, gdy nie masz czasu czekać w kolejce na wyciąg albo jeździsz po bikeparku bez wyciągu. Są i takie. Rower był projektowany pod kątem maksymalnej poręczności i zwinności w powietrzu i na bandach. Zastosowano w nim koła 27,5”, nieprzesadzony rozstaw osi (1273 mm) przy dużym zasięgu (485 mm w L) i dość płaskim kącie główki (63,5°). Ta układanka udała się dzięki naprawdę krótkiemu ogonowi (430 mm). Żeby sprostać wymaganiom parkowej jazdy, z przodu i z tyłu do dyspozycji jest 180 mm skoku, a aluminiowa rama została zbudowana do katowania i spełnia najwyższą kategorię obciążeń Cat5, zarezerwowaną dla pucharowych rowerów DH. Wspomaganie zapewnia nowy silnik Shimano EP8, a zasilany jest baterią akumulatorów o pojemności zaledwie 500 Wh. Jak to? Mniejsza bateria pozwoliła zmniejszyć masę roweru o blisko kilogram i to jest coś, co pozwala lepiej panować nad Torque:ONem w powietrzu. Rower ten będzie można kupić z dodatkowym akumulatorem i pokrywą, żeby w razie potrzeby wymienić go na w pełni naładowany dla kolejnych nawrotów. (MK)

Shimano EP8


Nowy silnik nie zastępuje żadnego z dotychczasowych, ale staje się flagową jednostką w kolekcji Shimano. W porównaniu do modelu E8000 jest o 10% mniejszy, co pozwoliło uzyskać taki sam jak w rowerach klasycznych rozstaw pedałów (Q-Factor 177 mm) i lepiej zintegrować go z ramą, a także powiększyć prześwit do podłoża. EP8 został też odchudzony i waży 2,6 kg, czyli 300 g mniej niż E8000. Przeprojektowana, smuklejsza obudowa wykonana jest z magnezu, który dobrze odprowadza ciepło, dzięki czemu EP8 ma być trudniejszy do przegrzania na podjazdach i móc dłużej generować maksymalny moment obrotowy. Zmodernizowany system uszczelnień oraz zoptymalizowana konstrukcja przekładni pozwoliła zredukować opory odczuwane w czasie pedałowania bez wspomagania aż o 36% (względem E8000). Wraz ze zmodernizowaną konstrukcją sprzęgła mają zapewniać płynniejsze odcięcie wspomagania po przekroczeniu 25 km/h oraz wzrost zasięgu o 20% w porównaniu do E8000. EP8 analogicznie jak pozostałe systemy Shimano oferuje trzy tryby wspomagania Eco, Trail i Boost z tą jednak różnicą, że dzięki momentowi obrotowemu powiększonemu do 8...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy