Już swoim wyglądem Allure budzi pozytywne emocje, a producent zadbał o to, aby jazda była co najmniej równie przyjemna. Projekt ramy z siodłem umieszczonym znacznie poniżej kierownicy gwarantuje wyprostowaną, otwartą pozycję, którą dopełnia komfortowa, umiarkowanej szerokości kierownica w kształcie jaskółki.
Chwyty o poszerzonym profilu nie tylko dają wygodne podparcie dla dłoni, lecz także tłumią drobne wstrząsy. Większość ciężaru rowerzystki spoczywa na szerokim siodle o dobrze dobranej twardości wyściółki, która skutecznie tłumiąc wibracje, nie pozwala na zbytnie zapadanie się, co – jak wiadomo – nie jest wskazane ze względu na komfort i walory zdrowotne. Siodło osadzone jest na amortyzowanym wsporniku, który początkowo może sprawiać wrażenie mało aktywnego, jednak im więcej nierówności przyjdzie przejechać, tym bardziej przekonuje o swojej przydatności.
Przedni amortyzator ma tylko 50 mm ugięcia, ale zaskakująco dobrze działa w całym zakresie skoku. Reaguje na nie wielkie nierówności, ale potrafiąc efektywnie wytłumić także większe uderzenia. Jedyne, czego mu trochę brakuje, to skuteczniejszego tłumienia wyprostu, bo przy szybszej jeździe po nierównościach słychać, jak golenie uderzają w ograniczniki wyprostu. Doceniamy regulację naprężenia wstępnego, nie dlatego, że jest, ale dlatego, że działa i różnice ustawień są naprawdę odczuwalne. Dużą zaletą Allure jest stabilność i spokojny charakter, dzięki którym rower prowadzi się łatwo i pewnie również poza asfaltem, gdzie dodatkowo pomagają duże koła oraz szerokie opony.
1. Sterownik wspomagania ma duże przyciski, czytelne i wygodnie umiejscowione. Jedynie zastrzeżenia mieliśmy do tego służącego do przełączania widoków ekranu. Umieszczony jest na dolnej ściance i trzeba go mocno wciskać, a i tak nie zawsze kontaktuje. Z boku sterownika umieszczono gniazdo USB-C do zasilania urządzeń mobilnych. Zintegrowany z mostkiem wyświetlacz jest kolorowy i bardzo czytelny. Po sparowaniu roweru z aplikacją Giant RideControl możemy na nim otrzymywać również wskazówki nawigacyjne z aplikacji oraz powiadomienia o przychodzących połączeniach telefonicznych, SMS-ach i mailach, chociaż bez wyświetlania ich treści
2. Opony Maxxis MetroPass mają dużą szerokość, co w połączeniu z niskim ciśnieniem 35–40 PSI zapewnia duży komfort jazdy i dobrą trakcję przy zachowaniu dużej odporności na uszkodzenia (opony mają też specjalną wkładkę antyprzebiciową). Bieżnik przewidziany jest do jazdy po drogach utwardzonych, ale nie tylko asfaltowych. Dobrze sobie radzi także na szutrach i drogach gruntowych, również przy gorszej pogodzie. 3. Na ramie umieszczony jest dodatkowy panel sterujący wspomaganiem RideControlGO. Ma tylko jeden przycisk, którym można włączyć i wyłączyć system, a także zmieniać tryby jego pracy. O wyborze informują diodowe wskaźniki, jak również o stanie naładowania akumulatora. Charakterystycznym elementem ramy Allure jest bardzo nietypowe umiejscowienie gniazd koszyków bidonów. Trochę to dziwnie wygląda, ale w praktyce jest bardzo wygodne, bo bidony znajdują się dosłownie pod ręką. 4. Piasta w...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!