Brak wyników

Rower

20 czerwca 2022

NR 9 (Czerwiec 2022)

Husqvarna Mountain Cross LE

0 110

 

 

Wrażenia z jazdy 

Zajęcie pozycji jest bardzo łatwe ze względu na niski przekrok przedniego trójkąta ramy, sylwetka przyjmowana przez prowadzącego sportowo wyciągnięta z uwagi na obszerny zasięg. Tylny wahacz przemieszczający koło 27,5” ma sensowną długość, przez co środek ciężkości spoczywa mniej więcej pośrodku roweru. Długa rura podsiodłowa, przecięta mocowaniem dampera, nie pozwala na zastosowanie wspornika siodełka o dużym skoku.

 

120 mm w rowerze kwalifikowanym do jazdy ścieżkowej/enduro to dziś zdecydowanie zbyt mało, dlatego miękkie i masywne siodełko obija się o uda. Kokpit jest wzorowy; krótki mostek i kierownica z niewielkim wznosem świetnie pasują do przeznaczenia i pozwalają na solidne dociążenie przedniego koła 29” na podjazdach. Efekt to godna pochwały stabilność przy zdobywaniu wysokości, bez nerwowego wierzgania. Husqvarna zdecydowanie lubi ciasne zakręty, siłą perswazji i delikatnym wychyleniem biodra da się wycinać piękne półkola, nawet gdy wiraż nie wspiera bandą. Ale uwaga, gdy przekroczymy krytyczny kąt pochylenia, Mountain Cross mocniej zacieśni skręt na ochotnika i wtedy trzeba interweniować nagłym prostowaniem toru jazdy. Karkołomne zjazdy sprawiają Husqvarnie problemy, głównie przez wiotki widelec, którego zakres regulacji jest zbyt mały, by sprawnie poradzić sobie z dużą masą.

 

Również damper ma spore problemy z poskromieniem nadaktywności tylnego wahacza, więc aby poczuć się jak Luciano Benavides z fabrycznego dakarowego zespołu szwedzkiej marki, warto rozważyć udoskonalenie. Mountain Cross jest głośny na zjazdach. Generatorem hałasu napęd EP8, który po wysprzęgleniu głośno się tłucze. Pomimo zastosowania gumowego protektora łańcuch obijający się o tylne widełki dokłada się do tej symfonii.

 

Bateria jest osadzona w ramie bardzo stabilnie i zabezpieczona kluczykiem, ponadto możemy ją wyciągnąć z ramy do ładowania, zdejmując uprzednio plastikową pokrywę o dość trywialnym lecz skutecznym mocowaniu. Prosty sterownik zmniejsza nieco możliwość personalizacji trybów wspomagania, ale korzystanie z predefiniowanych ustawień producenta pozwala skupić się na czerpaniu przyjemności z ja...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy